Motto:

Motto:

"A bone to the dog is not charity. Charity is the bone shared with the dog, when you are just as hungry as the dog."
Jack London (1876-1916)

miercuri, 12 august 2015

Cugetare pisicească - de la transporturi la cultura generală

Transport mobilă, mi-a răspuns bipedul meu, când l-am întrebat:
— Ce faci în poza asta?


Căra mobila în spate. Pe scări. În tinereţe. Era voinic. E voinic şi acum, dar, când se voiniceşte, îl doare spatele. Are lumbago luni bag-o, luni bagă mobila în casă. Sau în depozit, dacă în casă n-ai loc, dacă încă n-ai casă, dacă văruieşti în casă, dacă... Dacă ai depozit. Dacă n-ai, au ei. Băieţii de la Engineer Moving.
Bipedului meu îi place numele – fiindcă e inginer şi fiindcă în tinereţea lui mişca mobila, cum vă spuneam. Urca scările cu mobila în cârcă. Acum sună un prieten, adică o firmă de transport. Fiindcă băieţii cu nume ingineresc au specialişti, te poţi sfătui cu ei ca şi cum ţi-ar fi prieteni. Îi angajezi să-ţi fie prieteni, să-ţi aleagă mijlocul de transport. Unul ca ăsta, de exemplu.


Transportă mobilă şi nu numai, totul se rezolvă într-o singură zi, tot ce e fragil e în siguranţă, ca un motan (eu) într-o cutie – în mai multe cutii.


De-asta spuneam că lumea bipezilor e interesantă – dacă n-am zis, zic acum. Sunt mai organizaţi decât noi, pisicile. Au firme specializate... şi au mobilă. Deşi...
Mobila lor e mobila noastră. Casele lor sunt casele noastre. „Noi suntem aici pe veci stăpâni” – asta e, cred, dintr-un cântec.
Şi pisicile cântă:

Miao, miao, miao, miau, miau,
să fiu transportat cu mobila vreau.

E cântecul meu preferat – avem mobilă pe rotile, bipezii o împing prin casă şi eu sar, imediat, pe orice mobilă împinsă prin casă!
Mobilă... Mobilă şi durere – cred că ăsta era titlul unei piese de teatru. Aşa mi-au spus bipezii.
De ce durere? Fiindcă e dureros când te muţi şi trebuie s-o transporţi... De-asta au inventat bipezii firmele de transport. Ca să le ia durerea cu mâna. Pardon, cu camionul!

Însă eu nu m-am plimbat niciodată cu camionul.
De ce nu m-am plimbat cu camionul? Pentru că bipezii mei n-au camion.
De ce n-au camion? Pentru că n-au firmă de transport.

Oare în oraşul nostru sunt firme de transport? (Mai sus v-am vorbit despre una din Bucureşti.)
Aţi întrebat care e oraşul nostru?!
Cum adică, nu ştiţi în ce oraş stăm noi?!!!
E o lacună gravă în cultura voastră generală!
Lacună sau lagună?
Nu contează. Oricum nu mai vorbesc cu voi până nu vă umpleţi golurile!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu